Vragen over museumtickets
Veelgestelde vragen over tickets
We hebben de belangrijkste vragen verzameld. Staat je vraag er niet bij? Vul dan het formulier zo volledig mogelijk in.
Een ticket voor het Joods Cultureel Kwartier kost € 30,00. Met één ticket kun je alle locaties van het Joods Cultureel Kwartier bezoeken.
Ook is er duoticket van € 20,00 waarmee je het Joods Museum en de Portugese Synagoge kunt bezoeken.
Een losse ticket voor het Nationaal Holocaustmuseum kost € 20,00 en de Hollandsche Schouwburg is gratis te bezoeken.
Tickets aan de kassa zijn € 2,00 duurder.
Je ticket blijft een week lang geldig. Met je Museumkaart is de toegang gratis. Dat geldt ook voor andere kortingspassen. Kinderen en jongeren betalen minder.
Je kunt online tickets kopen of aan de kassa. In het Joods Cultureel Kwartier kun je alleen met je pinpas en gangbare creditcards betalen.
Tickets aan de kassa zijn € 2,00 duurder.
Ja, dat kan. Met een combi-ticket kan je al onze locaties, waaronder het Nationaal Holocaustmuseum, bezoeken zonder tijdslot.
Op vertoon van je Museumkaart krijg je aan de balie een gratis ticket. Online een ticket kopen is niet nodig. Dat geldt ook voor:
- VriendenLoterij VIP-KAART
- Stadspas
- Vereniging Rembrandt
- AICA kaart
- I Amsterdam City Card
- Amsterdam Pass
- ICOM
- Vrienden van het Joods Cultureel Kwartier.
Let op: door de drukte bij het Nationaal Holocaustmuseum is er een kans dat je geen ticket kan krijgen aan de kassa als de tijdsloten volgeboekt zijn. Het is handiger om van te voren je ticket online te kopen!
Ja. De Museumkaart is te koop bij de kassa's van het Joods Museum en de Portugese Synagoge. Je kunt je Museumkaart direct gebruiken.
Je ticket is een week lang geldig. Binnen die week kun je de locaties waarvoor je jouw ticket hebt gekocht 1x bezoeken. Dat hoeft niet op dezelfde dag.
Nee, dat hoeft niet. Je kunt je ticket ook vanaf je smartphone of tablet laten scannen.
Als data niet meer beschikbaar zijn, betekent dit dat ze zijn uitverkocht.
Ga je naar het Nationaal Holocaustmuseum dan kies je naast een datum ook een tijdslot. Achter de tijdslots staat hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn. Is dit 0 dan zijn alle tickets voor dat tijdslot uitverkocht.
Nee. Het is niet mogelijk eerder of later dan je gereserveerde tijdslot te komen. Wel kun je binnen je gekozen uur arriveren.
Voorbeeld:
Je hebt een ticket voor 14.00 - 15.00 uur en arriveert om 14.15 uur. Geen probleem, je kunt gewoon het museum in.
Nog een voorbeeld:
Je hebt een ticket voor 14.00 - 15.00 uur, maar hebt onverwacht de ochtend vrij en wil graag om 11.00 uur het museum bezoeken. Dit is helaas niet mogelijk.
Zolang je binnenkomt binnen de door jou gekozen tijdslot, kun je gedurende onze openingstijden de tijd nemen zoals je zelf wilt.
Ja, je kunt het tijdslot van je ticket tot 24 uur van voor het geplande boek wijzigen. Dat kan in "manage my bookings" onderaan in de ticketmail.
Let op: je kan het alleen maar beschikbare tijdsloten uitkiezen.
Ja, je kunt je ticket tot 24 uur van voor het geplande boek annuleren. Dat kan in "manage my bookings" onderaan in de ticketmail.
Het aankoopbedrag wordt binnen een aantal werkdagen teruggestort.
Nee, je kunt alleen maar een volledige boeking annuleren. Je kan er voor kiezen om al jouw tickets te annuleren en opnieuw een aankoop te doen.
Je kunt je tickets tot 24 uur van voor het geplande boek annuleren. Dat kan in "manage my bookings" onderaan in de ticketmail.
Het aankoopbedrag wordt binnen een aantal werkdagen teruggestort.
Heb je online tickets besteld, maar zitten ze niet in je mailbox? Kijk of ze per ongeluk in je ongewenste mail zijn beland. Controleer ook of de betaling is gelukt en daadwerkelijk afgeschreven is. Blijven je tickets onvindbaar? Neem contact op via het onderstaande formulier.