Vacature

Projectleider/werkvoorbereider (m/v/x)

voor 36 uur per week (100%) per direct

Reeds vervuld

In het hart van Amsterdam ligt het Joods Cultureel Kwartier (JCK). Op één vierkante kilometer vind je hier vier musea in historische gebouwen; het Joods Museum met het Joods Museum junior, de Portugese Synagoge, de Hollandsche Schouwburg en het Nationaal Holocaustmuseum. Wij willen een zo divers mogelijk nationaal en internationaal publiek bereiken en dat actief betrekken bij al onze activiteiten om zo mens en maatschappij dichter bij elkaar te brengen. Dat doen we in onze tentoonstellingen, onze evenementen, educatieve programma's en onze publicaties. Op zaal, online en op locatie. Het museum heeft ook grote ambities op het gebied van gebouwenbeheer en daarom zoeken we zo snel als mogelijk voor ons team van de Technische Dienst uitbreiding met een:

 Projectleider/werkvoorbereider (m/v/x)
voor 36 uur per week (100%) per DIRECT 

 

Wat ga je doen?
De Technische Dienst is verantwoordelijk voor de planning, uitvoering, coördinatie en financiën van het onderhoud in en aan de museale gebouwen van het Joods Cultureel Kwartier. We zijn een klein team van vier aanpakkers en een hoofd Technische Dienst. Als Projectleider/werkvoorbereider ga je structuur geven aan de technische bouw- en verbouwprojecten binnen de organisatie. Dankzij jouw planning loopt alles op rolletjes en worden de mensen en materialen juist ingezet. Je werkt nauw samen met het hoofd Technische Dienst, maar ook met externe leveranciers en partners, met wie het museum in het kader van de specifieke projecten samenwerkt. Ook draag je bij aan het uitwerken en implementeren van de afdelingsplannen, nieuwe methoden en technieken.  In eerste instantie ligt de focus op de projecten, maar planning en werkvoorbereiding van het werk binnen de eigen afdeling gaan ook tot de taken behoren.   


Deze Hollandsche Schouwburg en het Nationaal Holocaustmuseum zijn nu gesloten vanwege een grote verbouwing. In 2023 zullen deze gebouwen voorzien van de nieuwste technologieën terug in het onderhoudsbeheer van de Technische dienst komen. Uitdaging zit hem nog in het komen tot integraal technisch beheer van alle gebouwen.   


De taken en verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:
•    Voorbereiden, plannen, coördineren en aansturen tot en met oplevering van meerdere projecten (waaronder het verduurzamen van onze historische panden inclusief de (integrale) klimaatinstallaties). 
•    Opstellen van PvE en PvA voor de verschillende projecten.
•    Met de diverse afdelingen hun behoeften en de impact van projecten in kaart brengen en draagvlak creëren voor de wijze en het tijdstip van uitvoeren.
•    Zorgen voor heldere projectadministratie(s).
•    Actief meedenken over mogelijkheden voor het inzetten van nieuwe (technische) ontwikkelingen.
•    Toezien op de naleving van de (arbo-)wet en (beleids-)regelgeving binnen de projecten.


Wij zoeken een kandidaat met…
•    HBO denk- en werkniveau.
•    Ruime ervaring in het aansturen van projectteams en opdrachtnemers en in financieel beheer van projecten.
•    Groot technisch inzicht in, en enige kennis van:
- Klimaatinstallaties;
- Beveiligingsinstallaties (inbraak, brand, CCTV);
- Gebouwbeheersystemen (Priva, KNX, BRControls).
•    In bezit van VCA-VOL of de bereidheid tot het behalen van dit certificaat.
•    Beheersing van Office 365 en andere relevante software.
•    Enthousiaste en resultaatgerichte, planmatige instelling.
•    Goede communicatieve vaardigheden.
•    Een grote mate van zelfstandigheid maar ook in staat om te werken in teamverband.
•    Bereid flexibele werktijden te hanteren en als het project erom vraagt een enkele keer ook in de avond of het weekend kunnen werken.
Het Joods Cultureel Kwartier streeft naar diversiteit en inclusie binnen zijn teams; werken in divers samengestelde teams maakt ons werk rijker en leuker. Daarbij vinden we het belangrijk dat iedere collega zichzelf kan zijn. We zijn benieuwd naar je talenten en je persoonlijke bijdrage aan ons team!

Wat bieden wij jou?
•    Een dynamische en inspirerende werkomgeving in het hart van Amsterdam binnen een middelgroot museum met een enthousiast team.
•    Je krijgt een aanstelling voor één jaar direct bij het museum. Verlenging na dat jaar is onze intentie, want er liggen genoeg projecten voor de komende paar jaren. Afhankelijk van de situatie en het functioneren behoort omzetting naar een vast contact ook tot de mogelijkheden;
•    Een salaris op basis van museum CAO en jouw kennis en ervaring (schaal 8, minimaal € 2.660 en maximaal € 3.403 bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week) met een reiskostenvergoeding. Het salaris zal per 1 juli 2022 stijgen met 2,5%. Naast 8% vakantiegeld ook een eindejaarsuitkering in december van 3,4%. Verlofrecht op jaarbasis van 194,4 uren. Een goede pensioenvoorziening bij Zorg & Welzijn, waarbij de werkgever 60% van de premie betaalt. 
•    De mogelijkheid om gratis 24/7 cursussen en trainingen in een digitale (thuis)omgeving te volgen.
•    Een laptop en telefoon van het museum.
•    Mogelijkheid tot thuiswerken en in overleg met je leidinggevende je eigen werkdagen kunnen afstemmen.
•    Uitdaging tot het input leveren aan een toekomstbestendige Technische dienst.
•    De vrijheid om contacten op te bouwen binnen en buiten de museumwereld voor het opzetten van of meedoen aan een lerend netwerk rondom technische zaken.

Geïnteresseerd? Laat ons het weten…
…en stuur je brief met cv naar personeelszaken@jck.nl ter attentie van Jeroen Krol, hoofd TD. Als je vragen hebt over deze vacature, kun je Jeroen mailen op jeroen.krol@jck.nl. Zijn we enthousiast over je sollicitatie, dan plannen we meteen een gesprek in. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. 

Van het delen van deze vacature in je netwerk worden we heel blij. Van acquisitie naar aanleiding van deze vacature echter niet.

 

This site is also available in English.