Menu
Vacature

Manager Marketing & Communicatie

Het Joods Cultureel Kwartier (JCK), gelegen in hartje Amsterdam, bestaat uit het Joods Historisch Museum (JHM), het Kindermuseum, de Portugese Synagoge, de Hollandsche Schouwburg en het Nationaal Holocaust Museum i.o.. Het JCK nodigt zijn bezoekers uit om kennis te maken met de joodse cultuur en geschiedenis, om bestaande kennis te verdiepen en om actief na te denken over culturele diversiteit. Uitgangspunt hierbij is om de joodse cultuur en geschiedenis toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. 

Het aanbod van het JCK is breed en omvat o.a. tentoonstellingen, evenementen, educatieve programma’s, online applicaties en websites met verdiepende inhoud. De afdeling Marketing & Communicatie verzorgt de gerichte promotie van al deze activiteiten, verzamelt informatie over de bezoekers en gaat het gesprek met hen aan. Daarmee draagt de afdeling ook bij aan een optimale ontwikkeling van het aanbod. De afdeling bestaat uit 4 medewerkers en gemiddeld 2 stagiaires. Voor deze afdeling zijn wij op zoek naar een 

Manager Marketing & Communicatie

(1 FTE, 36 uren per week) 
In eerste instantie voor een jaar, met mogelijkheid tot een vaste aanstelling bij wederzijdse instemming.

De functie: 

Je bent verantwoordelijk voor de positionering van het Joods Cultureel Kwartier (JCK) en formuleert en realiseert in samenspraak met de directie en het MT het strategische (Online) Marketing-, Voorlichtings- en Communicatiebeleid en het PR-programma voor het gehele JCK en bevordert dat dit beleid sturend wordt in de ontwikkeling van andere plannen, activiteiten en producten van het JCK.

Dit houdt onder andere in dat je 

  • De visie en missie van het JCK vertaalt naar een consistent (online) Marketing- en Communicatiebeleid. 
  • Vormgeeft aan publiciteits- en reclamecampagnes ter bevordering van de naamsbekendheid, positionering en communicatie van het JCK. 
  • Zo nodig optreedt als perswoordvoerder of andere woordvoerders binnen het museum voorziet van informatie zorgt voor tijdige en relevante informatie aan de media en verspreiding van voorlichtingsmateriaal aan het publiek en de directie adviseert t.a.v. mediaoptredens. 
  • Bijdraagt aan de gewenste beeldvorming van het JCK door betrokkenheid bij de besluitvorming over vormgeving en huisstijl e.d.
  • De mogelijkheden voor samenwerkingsverbanden bestudeert en daarover adviseert.
  • Invulling geeft aan interne communicatie 
  • Je hebt de dagelijkse leiding over de afdeling Marketing & Communicatie en behartigt personele aangelegenheden, waaronder de eerstelijns personele zorg voor de medewerkers van de afdeling.
  • Je beheert de toegewezen budgetten en legt periodiek verantwoording af aan de Directie over de bereikte resultaten en het gebruik van de toegekende middelen. 
  • Je hebt zitting in het Managementteam.

 Wie zoeken wij: 

Je hebt een relevante opleiding en academisch werk- en denkniveau en minimaal 8 jaar relevante en enkele jaren leidinggevende ervaring. Je hebt ervaring met onlinemarketing en marketingtools, financieel inzicht en ervaring met budgetbeheer. Je beheerst het Nederlands en Engels tot in de puntjes, en bij voorkeur nog een moderne taal, en bent redactioneel vaardig. Uiteraard heb je affiniteit met de aandachtsgebieden van het JCK.

Daarnaast beschik je over de volgende kerncompetenties:

  • Leiderschap: Je hebt oog voor en maakt gebruik van kansen die zich binnen en buiten de organisatie voordoen ter realisatie van de organisatiedoelen
  • Managementidentificatie: Je toont je in beleidsvormende fase een kritisch gesprekspartner vanuit loyaliteit aan de organisatie en hebt daarbij oog voor de gevoeligheden en politiek-organisatorische dilemma’s 
  • Visie ontwikkelen: Je hebt een duidelijk beeld van de toekomst van het werkveld en stemt de middellange en lange termijndoelen van de afdeling mede daarop af. 
  • Effectieve communicatie: Je kunt complexe informatie helder en afgestemd op diverse doelgroepen overbrengen, mondeling en schriftelijk
  • Netwerken: Je creëert ingangen voor de organisatie door gebruik te maken van je eigen netwerk en dat van anderen.
  • Creativiteit, Inventiviteit: Je creëert synergie tussen je eigen ideeën en die van anderen om zo tot vernieuwende voorstellen te komen.
  • Probleemanalyse: Je dringt bij complexe vraagstukken snel door tot de kern
  • Integriteit: Je handelt integer, ook in situaties waarin richtlijnen of normen minder duidelijk zijn. 

Wat bieden wij: 

Wij bieden een unieke en interessante werkplek en -omgeving, met arbeidsvoorwaarden volgens de Museum-cao.  
Het salaris bedraagt van schaal 12.0 = EUR 3.653,- tot schaal 12.12 = EUR 5.087,-.bruto per maand en per jaar heb je 26 vakantiedagen naast de erkende feestdagen. Verder bieden wij 8% vakantietoeslag en 3,4% eindejaarsuitkering,  
 
Solliciteren? Stuur uiterlijk 31 mei 2019 een motivatiebrief en CV rechtstreeks naar personeelszaken@jck.nl
Wij streven naar een cultureel divers personeelsbestand. 
Sollicitaties die via een mailadres van een banensite binnenkomen, worden niet in behandeling genomen. 
De eerste ronde van de sollicitatiegesprekken denken wij te houden op 11 en 14 juni. 
 

This site is also available in English.